FPGA zadania (niektore sa mozu opakovat...) 1. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt zariadenia k odpoctu paliet na beziacom pase. Tlacidlom navolime denny limit vyrobkov (max 80), tento sa zobrazi na display, druhym tlacidlo potvrdime (start), zariadenie si prepocita, kolko celych paliet naplni (tento udaj zobrazi na prvu sedemsegmentovku) a tiez pocet zvysku vyrobkov (nenaplnena paleta, zobrazi sa na druhej sedemsegmentovke). Na jednu paletu sa zmesti maximalne 8 vyrobkov. Hned sa automaticky zacne odpocitavanie, zariadenie zvukovym signalom indikuje nalozenie celej palety. Na konci nepretrzitym zvukom indikuje ukoncenie odpoctu, caka na stlacenie tlacidla (privolanie obsluhy), ktorym sa znova nastavi novy pocet vyrobkov. V priebehu pocitania je mozne kedykolvek odpocet zastavit a vynulovat. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 2. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt zariadenia sluziaceho ako kuchynsky budik. Pomocou prveho tlacidla sa nastavi pocet sekund (max. 99). Druhym tlacidlom sa pozadovany cas potrdi a zacne sa odpocitavanie. Po skonceni odpocitavania sa ozve zvukova signalizacia, ktora bude trvat az do stlacenia niektoreho tlacidla. V priebehu pocitania je mozne tym istym tlacidlom kedykolvek odpocet zastavit a vynulovat. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 3. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt dekodera BCD do kodov BCD, BCD+3, Grayovho kodu, Zobrazenie hodnoty v dekadickom tvare, pismeno v abecede. Nastavena hodnota v BCD kode na 4-bitovom prepinaci sa po stlaceni tlacidla zobrazi v BCD kode na segmentoch displeja. Pri dalsich stlaceniach sa na displej zobrazia hodnoty v kode BCD+3, v Grayovom kode, dekadicka hodnota, pismeno z abecedy s ekvivalentnym poradovym cislom, ako je dekadicka hodnota zadaneho binarneho kodu. Pri kazdom stlaceni tlacidla sa ozve zvukova signalizacia v podobe kratkeho pipnutia. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 4. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt generatora pseudonahodneho cisla s nastavitelnym rozsahom cisel 10-99. Pri stlacani prveho tlacidla sa nastavi rozsah generovanych nahodnych cisiel, pri stlacani druheho tlacidla sa na display zakazdym zobrazi vygenerovane pseudonahodne cislo z nastaveneho rozsahu. Pri kazdom stlaceni lubovolneho tlacidla sa ozve kratke pipnutie. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 5. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt "hracia kocka", ktora bude generovat cisla v rozsahu od 1 do 6 pre dvoch hracov, ovladanie kocky bude pomocou dvoch tlacidiel, kde jednym tlacidlom sa spusta a druhym zastavuje "tocenie" kocky. Vysledky hodov budu zobrazene pre kazdeho hraca zvlast na 7-segmentovkach. Zmena hraca bude indikovana prislusnou desatinnou bodkou 7-segmentovky a kratkym pipnutim. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 6. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt "semafor". Projekt bude predstavovat celkovo 4 semafory, 2 pre vozidla, 2 pre chodcov. Vo vychodzom stave sa budu prepinat pokyny Stoj, Priprav sa, Volno, Pozor, Stoj... pre jeden aj druhy smer semaforov urceny pre vozidla, tak, aby nikdy nenastala "kolizna situacia". Ak sa stlaci jedno alebo druhe tlacidlo, po urcitom case od stlacenia po dokonceni cyklu sa nastavi na oboch semaforoch pre vozidla Stoj, a na prislusnom semafore pre chodcov sa nastavi signal Volno. Pre jednotlive svetla semaforov sa pouziju LED-diody a segmenty sedemsegmentoviek. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 7. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt aritemticko-logicka jednotka (ALU). Na 4 -bitovom prepinaci sa nastavi hodnota A, na display sa zobrazi dekadicka hodnota tohto cisla, potvrdi sa tlacidlom, nastavi sa 4-bitova hodnota B, na display sa zobrazi dekadicka hodnota tohto cisla, potvrdi sa tlacidlom, ALU vypise na sedemsegmentovy display dekadicky sucet tychto cisel, po dalsom stlaceni sa zobrazi dekadicky rozdiel, po dalsom stlaceni sa znovu prejde na nastavenie hodnoty A. Druhe tlacidlo sluzi na vymazanie nastavenych hodnot a kedykolvek umoznuje vratenie sa na zaciatok sekvencie (teda nastavenie cisla A). Indikacia, v ktorom stave sa ALU nachadza a tiez indikacia znamienka sa realizuje pomocou desatinnych bodiek sedemsegmentoveho displaya. Pri kazdom stlaceni lubovolneho tlacidla sa ozve pipnutie. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 8. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt-hru "preteky dvoch hadov". Hra predstavuje preteky dvoch virtualnych hadov zobrazenych na dvoch sedemsegmentovkach, pricom kazdy obieha sedemsegmentovku po vonkajsich segmentoch. Prejdenie kola sa signalizuje pipnutim. Hady maju nastavitelne tri urovne rychlosti, ktore sa nastavuju stlacanim prislusnych tlacidiel. Po dosiahnuti najvyssej urovne sa znovu prejde na najpomalsiu uroven. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 9. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt "semafor". Projekt bude predstavovat celkovo 4 semafory, 2 pre vozidla, 2 pre chodcov. Vo vychodzom stave sa budu prepinat pokyny Stoj, Priprav sa, Volno, Pozor, Stoj... pre jeden aj druhy smer semaforov urceny pre vozidla, tak, aby nikdy nenastala "kolizna situacia". Ak sa stlaci jedno alebo druhe tlacidlo, po urcitom case od stlacenia po dokonceni cyklu sa nastavi na oboch semaforoch pre vozidla Stoj, a na prislusnom semafore pre chodcov sa nastavi signal Volno. Pre jednotlive svetla semaforov sa pouziju LED-diody a segmenty sedemsegmentoviek. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 10. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt nastavitelne hodiny AM-PM. Hodiny budu ukazovat cas tak, ze v kludovom stave budu ukazovat minuty, po stlaceni prislusneho tlacidla sa prepne ukazovatel na hodiny. Pri stlaceni druheho tlacidla sa bude inkrementovat prave ukazovany udaj (nastavovanie minut, hodin). Cas bude v 12 hodinovom formate a pomocou desatinnej bodky bude indikovany udaj AM-PM (dopoludnia-popoludni). Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 11. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte hru vacsi-mensi. Po stlaceni jedneho tlacidla sa na jednej sedemsegmentovke zacne v rychlom tempe menit hodnota cisla, po opatovnom stlaceni sa pocitanie zastavi a zobrazi sa nejake cislo. Takym istym sposobom bude fungovat druhe tlacidlo s druhou sedemsegmentovkou. Po skonceni pocitania zariadenie indikuje, ktore cislo na sedemsegmentovkach je vacsie, resp. indikuje rovnost cisel. Pri kazdom stlaceni tlacidla sa ozve kratke pipnutie. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 12. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt aritmeticko-logicka jednotka. Stlacanim jedneho tlacidla nastavime hodnotu z rozsahu 0-9 (Tato hodnota sa zobrazuje v dekadickom tvare na sedemsegmentovke). Potvrdime druhym tlacidlom. Pomocou prepinaca si vyberieme operaciu (scitanie-odcitanie). Stlacanim prveho tlacidla nastavime hodnotu z rozsahu 0-9. Po potvrdeni druhym tlacidlom sa zobrazi ich sucet-rozdiel podla polohy prepinaca (podla vybranej operacie). Po dalsom stlaceni tlacidla budeme na zaciatku. Pri kazdom stlaceni lubovolneho tlacidla zariadenie kratko pipne. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 13. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt beziaci text. Na display sa bude zobrazovat 12 znakovy retazec (napriklad "ahoj svet 12", "hello world " ... podla lubovolneho uvazenia). Zariadenie dokaze zobrazit 4 taketo retazce, ktore sa budu vyberat pomocou prepinacov. Ak sa vyberie nespravna kombinacia tychto prepinacov, na display sa zobrazi chybovy retazec (napriklad "Er", "Error", a podobne). Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 14. Na doske KEMT CPLD-kit realizujte projekt stopky. Stopky budu pracovat v rozstahu 0-99 sekund. Ovladanie stopiek bude jedinym tlacidlom, ktorym sa budu stopky spustat, zastavovat a nulovat. Pri kazdom stlaceni sa ozve kratke pipnutie, taktiez ak sa dosiahne stav 99 sekund, stopky pipnu a zastavia sa. Ak si to zadanie vyzaduje, riesitelia zadania mozu/musia zadanie vhodne dodefinovat. 15. Vypipanie zobrazeneho cisla do morzeovej abecedy 16. Kuchynske hodiny s nastavenim casu do 99 sekund pomocou tlacidla a zvukovou signalizaciou 17. Hracia kocka od 1 do 6, po "hodeni" rovnakeho cisla na jednej sedemsegm. ake je nastavene aj na druhej sedemseg. zacne bzucat bzuciak. 18. Preteky dvoch hadov na sedemsegmentovkach, po prejdeni kola pipne, pomocou tlacidiel sa nastavuju tri urovne rychlosti behu jednotliveho hada. 19. Stopky od 0 do 99 sekund. Po dosiahnuti 99 zapipa, po stlaceni tlacidla sa spustaju, zastavuju, nuluju (pri kazdom stlaceni zapipa) 20. Casovac s nastavenim casu pomocou 4-roch prepinacov (1,2,4,8 sekund). vysledny cas bude suctom tychto hodnot podla zapojenia prepinacov.